Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Story... del 2

Av Emmy Forsberg - 26 november 2012 23:38

efter gymnasiet så åkte hon utomlands ganska direkt. Hon och två kompisar, dom tänkte dom skulle ha semester ett tag och sen stanna för att jobba, det gjorde de andra två tjejerna, hon åkte hem efter 4 veckors semester. Det va första gången hon va utomlands, det va första gången hon va iväg hemifrån längre än..... 2 dar kanske och hon mådde dåligt de sista två veckorna, ville inget annat än hem. Men en sak ringde i hennes huvud. Hennes far, han hade sagt att du kommer inte klara av längre än två veckor.... så hon stannade, trots rån, tredje hjulkänsla, inga pengar och ångest. Hon stannade i 4 veckor bara för att..... Inget agg antagligen såhär i efterhand mot sina tjejer som hon va med, tiden va igentligen magisk (enda vågande nästan hon gjort i hela sitt liv om man räknar bort tatuering och några andra skitval). Hon trotsade det hon fasade med risk för att bryta ihop ensam på en flygplats i utlandet, vilsen och ledsen.....


Efter det kom hon hem, skaffade sig sin första lägenhet, flyttade hemiifrån och skaffade jobb.... och efter det jobbade hon, ett tag på två ställen samtidigt sen på det sista hon fick anställning på. Träffade en kille och gick dag ut och dag in och hoppades att livet skulle se ut så... med vissa förändringar som giftermål, hus och barn. Istället fick hon akutbesök, sjukhustider, problem och sorg. Tills hon en dag blev dumpad.... En av hennes mest ihågkomna dagar i sitt liv va när det tog slut med hennes engång sambo som blev fästman som gick tillbaka till att va sambo sen särbo och sist ex... Dom (han) gjorde slut och hon grinade så mycket att hoin däckade på soffan... sen ringde det på telefon och det är nån från ambulansen, som plockat upp han och är påväg in till akuten. Han hade direkt efter han lämnade henne satt sig på hojjen och sen kört av vägen, fastnat mellan två träd och låg på bår påväg till röntgen.

Hon sprang hem till hans föräldrar som inte då inte va hemma och då vidare till sin vän som hon lånade bilen av... hur hon körde upp i det skicket kommer jag aldrig begripa !! Hon kommer dit när han är på röntgen och blir förhörd av poliser som har vittnen på att han körde för fort...... Körde han av vägen med flit ?! Gjorde han slut för att det va för hennes eget bästa ?! Också saker som idag är obestämda och obegripliga... Vilken rätt hade han att välja hur hon skulle må efter det här ???!!??!?

Hon ringer föräldrarna iaf igen och pratar in på mobilsvar samtidigt som han kommer nerrullandes på bår, han tar hennes hand och säger en sak...... "FÖRLÅT".....

Efter det ska dom försöka dra benet rätt, dom drar, han skriker, föräldrarna kommer.... Dragningen går inte, så brandförsvaret får kopplas in med en makapär som benet kan läggas i och sen vevas i rätt position... Det vevas, han skriker, hans mamma grinar och hon spyr... Så högt och ont skriker han.... Något som aldrig kommer lämna henne och ett skrik som kommer finnas hos henne alltid....


Efter hela denna histiora börjar hon inse att det inte är dom... Hon försöker träffa andra och träffar en.... Men, inte lätt att träffa rätt första gången efter en separation så det slutar med att hon gör slut med tanken att gräset är grönare..... och sen väntar henne x antal år av ensamhet (singelhet !!) i hopp om att träffa nån som hon skulle känna lika mycket för som den första..... men med lite mindre bekymmer och problem..... Hon hade väl ändå lärt sig lite av misstagen från första gången..... eller ?!?!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Forsberg - 27 juli 2022 00:10

" jag träffade min prince Charming och samtidigt min evil queen.  Medans jag flydde in i sagorna och blev förhäxad blev jag verklig och en verklighet i hens värld.  Våra öden va och kanske är menade men tajmingen va världar ifrån.  Som visa säg...

Av Emmy Forsberg - 22 november 2021 22:18

Det är över ett år sen jag kände listen, tänkte tanken att skriva. har situationen ändrats!? Njaae...  jag blev lite kär förra sommaren som hållit i sig länge, bara lite. sådär lätt... (köpt julklapp, födelsedagspresen, gjort korsord till, skrapa...

Av Emmy Forsberg - 29 maj 2020 00:07

Jag tänker, jag ser och jag känner nåt. Jag kan inte utreda mina tankar helt men jag vet att jag vill se och jag kan inte undgå från att känna nåt. jag tänker tankar jag inte kan utreda riktigt och jag drömmer drömmer jag försöker scrolla mellan. jag...

Av Emmy Forsberg - 24 april 2020 20:22

När jag gick över parkeringen slog vädret mot mig. Det är det vädret som gör mig kär. Nu är ju jag redan kär men härligt om nån annan blir det och får den känslan när blöt asfalt i lite frusen frisk luft Möter ens sinnen. Nu njöt jag bara av att få å...

Av Emmy Forsberg - 18 april 2020 21:12

Det är i denna stund som jag verkligen saknar henne. Nu om nånsin så saknas hon som mest. Jag vill bara ringa och grina. jag vill att nån håller Om mig och säger "det blir bra".  ...

Ovido - Quiz & Flashcards