Alla inlägg den 6 november 2012

Av Emmy Forsberg - 6 november 2012 16:02

Igår bröt jag ihop totalt... Jag sov dåligt på natten, va hängig på morgon (trodde mest jag var trött) började göra mig iodning för skolan och bANG !! illamående, kallsvettig, hyperventilering och sen grät jag i 1,5 timme !! Efter att ha stakat mig igenom ett 40 min långt samtal med johanna så kom vi (jag) fram till att jag har gått in i väggen.... Jag har fortfarande inte accepterat det, det är inget som händer mig och jag är bättre än så...  utan jag ser det mer som att jag bara behöver en time out och ladda batterierna men jag säger det ändå så jag inte inbillar mig nåt som är mindre farligt än det är. Såå johanna har fått mig att kontakta en kurator... Jag själv har gjort upp med mig att det är okej att jag inte gör nå som jag inte vill göra i tio dagar nu fram till kryssning i tron om att jag kommer vara på toppen av världen efter det fast jag vet att jag mår mycket sämre än så (att jag bara börjar grina till och från fortfarande är antagligen en hint.........) och inget kommer att försvinna bara för att jag inte ängnar mig åt saker på tio dagar... det kommer finnas kvar och det kommer antagligen bli en ännu värre panikångest attack söndagen innan jag då tror jag mår så bra så jag tar mig iväg till skolan... så därför tog jag kontakten för jag tror jag mår så dåligt över så mycket att jag måste som mest ta ett studieuppehåll eller som minst få en sjukskrivning från studierna..... båda fallen kommer antagligen resultera i att jag måste lägga upp en avtentningsplan av nå slag för jag kommer missa så mycket att jag kommer troligtvis inte ta examen i juni....


Det suger men jag måste lyssna på kroppen nu... jag har aldrig annars gjort det.. sen jag började med innebandy för 7 år sen har jag hållt ett tempo på 150 % jag har antingen jobbat heltid och ängnat minst 20 timmar i veckan till innebandy eller så har jag gått i skolan där heltid betyder hela tiden (du är aldrig ledig !! du kan alltid plugga lite till !!) och gjort innebandy lika mycket plus jobbat på sommaren för jag måste.... som längst har jag åkt på semester (å då räknar jag inte alla resor till dalarna eller hälsingland genom innebandyn eller ålandskryssningarna med gefle if arenapersonal) är vansbro- men för att simma vansbrosimmet, åre- som jag inte ens hade kul i och en dag i stockholm med syster... Det säger ganska mycket att jag inte slappnar av !!!!

Så får se nu vad som väntar mig.. närmaste dagarna ska jag iaf bara göra saker som jag vill.....

Ovido - Quiz & Flashcards