Alla inlägg under juli 2016

Av Emmy Forsberg - 20 juli 2016 19:30

"Hade sökt efter en ängel, trodde jag visste var du var.
Men jag förstod när jag såg dig att jag saknade ett svar.
Fanns så mycket att förlora, så många chanser att ta.
Fast det jag vet nu att jag vunnit, att få veta vem jag va.


Kärleken är fri. Det finns inga hinder och gränser, det är bara vi.
Kärleken är fri, hjärtat det är blint.
Allting som kan sägas det finns, här inuti. Kärleken är vi.


Levde efter alla regler, levde upp till alla krav.
Det fanns stunder jag va lycklig men jag tog inget, jag gav.
Om man tittar under huven, om man ser bort om det man tror.
Finns det något mer än kärlek och vem kan säga var den bor.


Kärleken är fri. Det finns inga hinder och gränser, det är bara vi.
Kärleken är fri. Hjärtat det är blint.
Allting som kan sägas det finns, här inuti. Kärleken är vi.


Du är min och jag lever och jag är jag. Allt är sant. Kärleken är fri.
Det finns inga hinder och gränser, det är bara vi.
Kärleken är fri. Hjärtat det är blint.


Allting som kan sägas det finns, här inuti. Kärleken är vi.
Här inuti, kärleken är vi."

Av Emmy Forsberg - 4 juli 2016 19:20

På Aftonbladets löpsedel stod det:

"Så rasar du i vikt, 10 enkla knep".

Mina 10 "enkla" knep är:

1. Spring från inträde och garderob på krogen 2 dar i veckan. 

2. Kör bil utan luftkonditionering och svettas som en gris till och från jobbet 5 dar i veckan.

3. Hoppa över middagen helt och drick bara ölen.

4. Glöm glasögonen hemma och bli tvingad att springa hem för att hinna tillbaka till matchstart. 

5. Skit i att betala parkeringen på kvällen så du måste släpa dig ut kl 9 en ledig dag.

6. Städa endast 1 gång i månaden så det är så skitigt att till och med dammsugaren svettas när det väl händer. 

7. Kör både Interpool och bilagan minst 1 kväll i veckan så du får upp och nerförsbacke, dubbelt upp !!

8. Va så pass otränad, att gå från bilen, upp för en trappa in, med matkassar, gör att du flåsar som efter ett helt gympass.

9. Med flit kissa efter första ölen så du tvingas springa förtielva gånger hela kvällen. 

10. Ligg med din flickvän 6 gånger per dag ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards