Direktlänk till inlägg 23 februari 2019

24 timmar.

Av Emmy Forsberg - 23 februari 2019 11:23

Jag vaknade aldrig tillräckligt för att smörja hennes baksida av knäet. Så dumt av mig när jag kaxigt kvällen innan sa att jag skulle orka göra det innan jobbet och sen sov igenom att hon gick upp, gjorde sig iordning och gick. Hennes knä är jätte viktigt, det får inte tullas på, det är viktigare än kvällsmål och nu har hon en knöl som behöver smörjas. Jag får kompensera det ikväll. 


Hon kommer ut på min frukost, yeeey, jag antar hon kom för att få se mig. Hon sitter lite och säger att hon ska med på mötet.

Bästa fredagarna är när hon jobbar och vi slutar tidigt och jag får se henne på morgonmötet. 

Å vi fick stå bredvid varann, alla stunder jag får va bredvid henne pirrar extra. 

Å hon fick prata. Jag är så stolt. Alla som får prata på morgonmötet är speciella och det är verkligen hon Och det är kul. 


Sen ses vi knappt, hon är så bissy, men jag är upptagen med mitt. Jag och Malin kom på igår att byta hela vinjetten så vi satte pojkarna på bokning och tog på oss truckskorna och varselvästarna och tog vinjetten i egna händer. 

Det va lugnt och jag tröttnade på att få okej från chefen så vi bara gjorde. Hämtade grejer, började montera och efter nästan hela dan så hade vi en ny vinjett men som jag kunde göra färdig idag. Bara några handtag och insidan kvar. 

Flaggade också för att få gå tidigare så hon inte skulle behöva vänta så länge på mig, så jag hade å göra. 


Fick se henne på lunchen. Hon kom ut och satt lite och jag fick se och ta liiiite på henne innan hon försvann igen men vi sa att hon handlar det vi sa och så hoppas vi på att jag får gå tidIgare Så jag hör av mig. 


Hon springer förbi mig när jag sitter på golvet och justerar lådfronter, 40 min efter hon ”slutat”, för att heja på mig, hoppas jag men jag bråkar på henne att hon måste sluta för jag får sluta snart och hennes svar är det vanliga... ”jag ska bara......” 


Hon kommer iaf ner till skåpet när jag står kvar, vi uträttar några saker innan bussen och kommer hem för att ha 1,5 timme med yatzy, en Folköl, ett glas vin och invänta quiz..

Det är fredag, sluta tidigt, ledig helg, quiz på järnvägskrogen...... med Jenny och Mathias. Sååååååå kul, å skönt !! Inga måsten. 


Vi pratade dock om ett måste, tvättid... jag bokade lör 11-15, dels för jag inte ville ha 15-18 för jag vill hinna Med lakan och handdukar sen ville jag absolut inte gå upp 7 på morgon och gärna inte tvätta in på mellon. Söndag fanns också bara 15-18 och jag ville inte knöka in mig där. 

Min plan va att gå upp, spela lite sims, lägga i tvätt, kanske spela lite red dead när hon vaknar... ta en kina öl efter tvätten för att få komma ut lite, ev handla nå till tacosen och sen hem och preppa för mellon. Jag ville gärna också spela en zombie för det va så himla längesen. 


Vi spelar yatzy och pratar om vår dag som alltid, hon berättar att hon skällt på sina vilket hon skulle vilket leder oss till en intensiv arbetsdiskussion som vanligt men där jag medger att hon gjorde rätt att ta i och jag tycker hon är awsome. 

Hur Maggan inte kan förstå att hon ska befordras och få personalansvar är över mig. Hon skulle bli en fantastisk chef. 


Iaf, Amelina ringer, eller Elsa eller ja nån av dom, Elsa vill gå till ballongparken och rida ponny imorn och frågar om vi vill... 

Mimma svarar att vi absolut ska försöka lösa det och att vi gärna vill. 


Jag vill inte, jag vill göra ingenting, det jag tänkt, eller Iaf inte gå så långt för det är kallt och inte ha ansvar för nån annan. 


Vi dividerar om det ända fram till bordet på järnvägskrogen men pinnar det tills senare. 


Quiz. Mathias har med sig två jobbarkompisar. Det Går bra !! Jenny och ena kollegan Danne vinner skiten !! 


När jag va iväg på toaletten känner jag om inför imorn, klart vi ska gå till ballongparken med Elsa. Vi kan hinna med saker innan och efter som jag vill. 


Går hemåt vid 20 kanske. Småpratar om ingenting. Jag frågar om hon tänkt på att Jessica ser smalare ut, hon har gått med i viktväktarna och gått ner typ 10 kilo senaste veckan, vi diskuterade det härom dan och jag tycker det syns runt tuttarna, då får mimma spel och skäller på mig för jag får inte kommentera andras kroppar. OKEJ !! Dumt av mig att nämna det till dig för jag och Jessica kan faktiskt diskutera kroppar utan att ta illa upp och hon vill ju gå ner i vikt... No Big deal. Tycker jag. Men som sagt, tydligen jätte dumt att nämna det till mimma efter några öl för hon drar igång nåt jätte spel. Jag är helt mållös. 


Till historien hör att när vi spelar yatzy tidigare så klär jag av mig för att få av mig jobbtoppen som inte är skitsexig eller skön och mimma dreglar fram ”boooobs.... jätte stora mensboooobs...” 


Vilket tolka mig inte fel, jag älskar det, hon uppskattar inte mig så ofta och eller på så många andra sätt så jag tycker om att hon iaf säger nåt,nångång. 

Men please. Tajming på att säga va en får säga och inte säga... 

Men det kanske är skillnad på person och person eller relation och relation men rent krasst så har jag och Jessica nästan samma intima relation som jag och Mimma nuförtiden efter att Mimma verkat tappa allt som inte är kindpussar. 


Hur som iaf. Vi kommer in och för mig känns det som ett stort svart hål och jag nu när jag skriver känner mig bara helt tom och ledsen och mållös. 

Tänker jag på saker Mimma sa så ska vi väl lägga till värdelös och dålig också men det är det fri tolkning på om jag ska få henne att bryta ner mig eller inte. 


Det jag kommer ihåg iaf är att hon vill prata, hon säger det medans hon vinglar till lite i hallen och vadå prata, efter öl och vinglas, på kvällen... Varför ?? Nu !! Och seriously... 

Hon verkar ifrågasätta mig, mina känslor i den här relationen, vilket bara gör mig asförbannad. Jag har kunnat gått för länge sen. 

Men hon verkar ifrågasätta sina känslor för den här relation och fine det får hon väl men sitt inte och ha trevligt, skratta, gå på quiz, gör upp planer på dittan och dattan och sen på ”fyllan” vilja prata om nåt som låter som att göra slut. Lite mer respekt än så förtjänar jag. 


Men det låter inte som det heller. Det låter som att hon ifrågasätter hela sin existens och låter mig, vårt liv vi ganska skönt lever, min lägenhet och mitt sätt att vara och att inte puscha henne framåt verkar vara pricken. 


Jag har dock för mig att när vi båda va på kök så sa jag att hon förtjänar att avancera upp så isf flyttar jag på mig. 

Att när det kom en tjänst i Spanien på kök så letade jag också restaurangtjänst för varför inte. 

Att när vi pratade om att dra utomlands ett halvår/8månader så kunde vi låta Martin bo här. 

Trodde hon jag skämtade då. 

Jag har inget behov i att avancera i min karriär. Inte på ikea iaf. Jag trivs på min plats och i min position och jag tycker det är okej att känna så. 


När hon sa det kändes det som hon pissade på folk som Leinonen, Lena, Agneta. Hårt arbetande respekterade pensionerade kvinnor som jobbat på golv hela sitt liv och slitit för andra. 


Men jag skulle göra allt för att hon skulle få blomstra, jag skulle flytta för att hon skulle få ge sig på det hon vill. 

Men jag tror inte hon vet det och det kröp fram som en försenad 30 års kriskänsla igår tror jag och jag fick skiten. 

Jag tar det också, om det är så, är väl det vi ska för varann, hålla upp håret när en kräks... 

Men hon gick på vårt liv också. 

Den är klurigare för jag tycker vi gör 70% mer än andra som äter tacos varje fredag. Men hon kanske vill gå på naturhistoriska oftare, jag tycker en pool i solen med yatzy låter underbart. Men jag kan klättra berg, jag kan gå på drömhuset, jag kan åka båt under vatten, jag kan ignorera henne mer för spänningens skull, låtsas hänga med vänner eller dra från stan, jag kan börja motionera mer om det är så, börja simma, lära mig ett nytt språk, plugga på distans för att behöva schyssa henne om jag pluggar. 

Jag har många visioner och intressen jag har bara fokuserat på den här dampiga relationen just nu för det är mitt största intresse och det är väl inte fel.... och det är det jag inte förstår vad som hände. 


Jag kan gå till ballongparken min perfekt lediga inte göra nånting lördag och rida ponny. Vi hinner med yatzy också. 


Vaknade 03.00, lägenheten är tom. Samtalet kunde alltså inte vänta tills vi fick sova lite. Så jag hoppas hon gör något roligare och mer spännande än jag. 

Jag ska tvätta. Kanske göra en travrad. Jag är ledsen för knäet. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Forsberg - 27 juli 2022 00:10

" jag träffade min prince Charming och samtidigt min evil queen.  Medans jag flydde in i sagorna och blev förhäxad blev jag verklig och en verklighet i hens värld.  Våra öden va och kanske är menade men tajmingen va världar ifrån.  Som visa säg...

Av Emmy Forsberg - 22 november 2021 22:18

Det är över ett år sen jag kände listen, tänkte tanken att skriva. har situationen ändrats!? Njaae...  jag blev lite kär förra sommaren som hållit i sig länge, bara lite. sådär lätt... (köpt julklapp, födelsedagspresen, gjort korsord till, skrapa...

Av Emmy Forsberg - 29 maj 2020 00:07

Jag tänker, jag ser och jag känner nåt. Jag kan inte utreda mina tankar helt men jag vet att jag vill se och jag kan inte undgå från att känna nåt. jag tänker tankar jag inte kan utreda riktigt och jag drömmer drömmer jag försöker scrolla mellan. jag...

Av Emmy Forsberg - 24 april 2020 20:22

När jag gick över parkeringen slog vädret mot mig. Det är det vädret som gör mig kär. Nu är ju jag redan kär men härligt om nån annan blir det och får den känslan när blöt asfalt i lite frusen frisk luft Möter ens sinnen. Nu njöt jag bara av att få å...

Av Emmy Forsberg - 18 april 2020 21:12

Det är i denna stund som jag verkligen saknar henne. Nu om nånsin så saknas hon som mest. Jag vill bara ringa och grina. jag vill att nån håller Om mig och säger "det blir bra".  ...

Ovido - Quiz & Flashcards