Alla inlägg den 20 november 2012

Av Emmy Forsberg - 20 november 2012 23:17

Tom, trött.. olycklig, deprimerad.. bara helt slut med andra ord... just nu. Jag vet inget, jag kännet inte mycket och jag önskar jag hade svar.... Tankarna snurrar mellan sååå många saker; mellan sjukskrivning, poäng i skolan, vänner, närmaste veckorna, mitt eget välbefinnande, kärlek, inte min familj, skoterstuga och menigen med livet......... Som jag just nu inte har en susning över.... Jag vet inte varför jag mår som jag mår, jag vet vilka faktorer som spelar in men jag vet inte storleken på de... Det som såklart gör ondast är att bli dumpad... där har jag miig (kanske, hoppas jag inte, tror jag inte)  nå att göra med... skolan och innebandyn är helt upp till mig.


Å huir vet man vad man ska göra.... vad ska jag göra för att fixa allt.... hur beter jag mig för att ställa allt till rätta.... Hur fixar jag tillbaka den jag inte vill förlora, hur kommer jag tillbaka i att tycka att plugget är skoj och hur löser jag alla grabbars problem... utan att jag själv inte GÅR under.....


Ska träffa läkare imorn, hämtade ut mina saker idag, kommer må som ett slakt imorn..... vilken dag väljer jag ?!?! Vilken känsla vill jag ha just nu och vilken känsla vill jag uppnå inom kort och på sikt....


Tar en timma i taget. Snäser åt mina föräldrar, ljuger för min syster och låtsas inför mina bekanta..... En timma i taget !! Håll ihop och tänk pOSITIVT.... (eller bryt ihop och gå under för ett tag.... vilket lockat hittills....)

Dränker mina sorger.... Hoppas på att må lite bättre för varje minut, låtsas tro nåt så jag kämpar mot nåt ovisst och tar en timma i taget.....


Har fått höra; va stark, prioritera skolan, dra ner på innebandyn, finns massa andra killar...... Ingen som sagt; jag vet hur du mår, gör va du vill, jag ringer om en timme och må som du känner...... Pepp funkar inte- HAR PRECIS HÄMTAT SAKER HOS EN MÄNNISKA JAG FORTFARANDE VILL HA SOM POJKVÄN, BOKAT TID HOS LÄKARE FÖR SJUKSKRIVNING OCH ANTIDEPRISSIVA PILLAR OCH TAR EN TIMMA I TAGET...... jag har inte tagit livet av mig än så ha hopp om att jag inte gör det, är stark, vet att det finns fler killar, låt mig prioritera....... men just nu..... Låt mig va !! ge mig vad jag behöver och inte va folk tror jag behöver....


En timma i taget..... närmast: dricka ett glas vin eller två och däcka och kanske få, äntligen, sova en hel natt..... imorn; en timma i taget, först berätta hela mitt tragiska tillstånd till en människa jag aldrig träffat.... sen....... antagligen däcka.....  men UTAN ALKOHOL, AV TRÖTTHET !!


Ovido - Quiz & Flashcards