Direktlänk till inlägg 14 november 2012

Tvätt, mossa och hårfärgning...

Av Emmy Forsberg - 14 november 2012 18:54

Det har varit några jobbiga dagar den här veckan... Måndagen började bra och slutade i tårbad... Det va nog värre än i måndags med ihopbrottet... Jag visade min sämsta sida för två människor som jag inte känt länge men som jag kommit att tycka så mycket om att det gör ont att jag kanske inte får behålla dom om det inte skulle gå som i mina drömmar... och som jag lätt skulle kunna bli såld av på nåt sätt om dom igentligen inte känner vad dom säger att dom gör... (Hur litar man på bästa vänner till den bästa när den bästa inte går att lita på...... ) Dom skulle kunna berätta ALLT för en av de viktigaste personerna i mitt liv just nu, Det skulle väl iochförsig inte vara hela världen, då skulle ju han få veta..... Jag vill att han ska veta !!! Men jag tänker inte säga nå, jag tänker inte visa mig svag, olycklig eller o perfekt... Jag tycker heller inte om att visa mig sådär inför nån (i stort sett) för när man mår så där dåligt så kan man inte ta tillbaka det och jag kan inte efter en sån sak låtsas må bra.. och jag är livrädd över att folk ska lämna mig för att jag inte är perfekt...... 

Jag är ju den som ställer upp, fixar och hjälper till.... och jag har igentligen inget problem med det om jag nångång skulle få tillbaka samma sak men det är sååå sällan och det är väl det som gjort mig så trött efter såå många år... Man kan räkna med mig, men det skulle vara fint att få bli räknad nångång också...


Det kändes dock skönt att få va mig själv och inte behöva låtsas men shize va det tog på krafterna för jag har inte varit pigg sen dess... Både igår och idag har jag gått som i en dimma... igår försökte jag må bra med minsta möjliga medel men efter kurator besök så kände jag mig igen bara sååå ensam... hatar att känna mig ensam, jag vet att jag inte ÄR det, men jag vill bli ihågkommen av en och inte behöva påminna att jag finns och jag visserligen träffade syster och blev klippt, vilket jag läääääängtat efter men dom få timmarna på hela dagen dränktes i ensamhet och egna dystra tankar... Idag, idag har jag haft en bra dag... åkte till mamma för att tvätta, gick i skogen och plockade mossa och hur många kan säga att dom har tid över till att sitta i en timme och rensa mossa...... jag färgade håret, vilket jag hoppas jag blir riktigt nöjd med men det räcker inte... eller det räcker för stunden. Jag känner mig sysselsatt i förhoppning om att slippa få sitta själv och gapa på en match som inte ens har betydelse.... En stund som såklart inte kommer...


kryssningen vi ska på imorn känns mindre och mindre kul... Det har kostat och kommer kosta mycket pengar (vilket jag inte har och vilket är ett moment i min utmattning...) Det har varit tjafs, problem och inte speciellt mycket smidighet att bestämma dit och hemresa.. Det har blivit bråk över vem som pratat med vem och vem som inte pratat med vem och det har varit bråk om den ena och andra saken... På det tredje löste det sig men det har sagts att det är för vissa en romantisk resa med tid för kvalite och då undrar jag va i h-te åker jag på den här för.... Jag förväntar mig ingen romantik... Jag är mest glad för att få göra nå.... Allt det här gör mig knäckt och jag är rädd för att jag inte alls kommer uppskatta den, känna mig glad så mycket och mer eller mindre bli besviken.....

Och för att toppa allt så ska jag på släktträff några timmar efter hemkomning och antagligen inte ens veta om jag borde träffa släkt som jag antagligen kommer bli lika kär i som familjen men fortfarande inte ha en aning om vart jag står, vad jag betyder och vilka känslor jag ger.... Jag tror jag kommer må riktigt dåligt på söndag.....


Jag hade ju ett... ja just ja.... Jag gör en sak som jag tycker är kul, som jag kommer ge imorn oavsett om mitt resesällskap inte tycker det är kul... nåt jag iaf roar mig med, fördriver tiden med och tycker är kul..... Snart match !! Whats for dinner tonight ?!? DUMLEKOLOR !!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Forsberg - 27 juli 2022 00:10

" jag träffade min prince Charming och samtidigt min evil queen.  Medans jag flydde in i sagorna och blev förhäxad blev jag verklig och en verklighet i hens värld.  Våra öden va och kanske är menade men tajmingen va världar ifrån.  Som visa säg...

Av Emmy Forsberg - 22 november 2021 22:18

Det är över ett år sen jag kände listen, tänkte tanken att skriva. har situationen ändrats!? Njaae...  jag blev lite kär förra sommaren som hållit i sig länge, bara lite. sådär lätt... (köpt julklapp, födelsedagspresen, gjort korsord till, skrapa...

Av Emmy Forsberg - 29 maj 2020 00:07

Jag tänker, jag ser och jag känner nåt. Jag kan inte utreda mina tankar helt men jag vet att jag vill se och jag kan inte undgå från att känna nåt. jag tänker tankar jag inte kan utreda riktigt och jag drömmer drömmer jag försöker scrolla mellan. jag...

Av Emmy Forsberg - 24 april 2020 20:22

När jag gick över parkeringen slog vädret mot mig. Det är det vädret som gör mig kär. Nu är ju jag redan kär men härligt om nån annan blir det och får den känslan när blöt asfalt i lite frusen frisk luft Möter ens sinnen. Nu njöt jag bara av att få å...

Av Emmy Forsberg - 18 april 2020 21:12

Det är i denna stund som jag verkligen saknar henne. Nu om nånsin så saknas hon som mest. Jag vill bara ringa och grina. jag vill att nån håller Om mig och säger "det blir bra".  ...

Ovido - Quiz & Flashcards