Direktlänk till inlägg 23 december 2015

Levande klyscha och vandrande frågetecken !?

Av Emmy Forsberg - 23 december 2015 23:38

nu var det länge sen jag skrev senast och allt mellan då och nu kan jag ta en annan gång. Jag skriver för jag vill skriva av mig och senaste dagarna har tilltat mitt huvud tillräckligt för att behöva skriva... Idag, just nu jag skriver, så är jag väldigt uppfylld av många känslor, många jag känner igen men några helt nya och jag skulle säkert behöva ha det där numret till den där bra terapeuten för att få svar på va jag ska känna och tycka men i brist på det, den, hon... så tänker jag vara min egen och inte förbjuda mig till att känna och tycka det jag känner och tycker.... Å va kryptisk jag är !! Känslor gör skumma saker med en, jag köpte ny bil häromdan och känslan att lämna min gamla kärlek, efter 11 år, massa missförstånd, enormt krångel, mycket glädje och massa kärlek, bakom mig så är känslan bitterljuv. Glädje över säkerhet och att bli lite cool kontra känslan av hemmahörighet och otrolig saknad. Hur mycket noja jag än hade innan jag rullade iväg med den nya pärlan och grät över min gamla härlighet så nu såhär några dagar senare så är det som med allt annat.... Man vänjer sig. Det va dags, det va rätt, det gör det inte mindre svårt men faktiskt lite lättare (kryptisk igen). 

 

Jag har känslor i kroppen som jag aldrig haft förut. Jag känner igen likheten, men inte på samma vis.

jag har fått in i mitt liv en person som jag känner så många olika blandade känslor för där jag skulle behöva ha nån som säger åt mig vad som är rätt och fel för jag själv just nu kan bara gå på magkänslan (å jaaa, samma magkänsla som vann mig pengar på travet ,,,,) att känna... Vara, göra. Varför inte, känslan är ju mestadels bra. Eller bara bra !! Känslan är alldeles virrig, darrig, stirrig och alldeles alldeles underbar.....

Dock kommer känslan med samma konsekvens som tidigare, jag sitter själv och personen i fråga har sitt och kan inte ge mig allt jag vill, just nu, senare eller aldrig (dock inte bara upp till personen utan lite till mig med) men det kommer säkert vara många gånger jag sitter själv och tycker synd om mig och vill, tycker, hoppas och längtar efter personen i fruktan att få personen och sen inte "vilja" ha.

Så många känslor, väldigt kryptiskt och väldigt väldigt dumt vatten att va i men jag är för gammal för att inte simma.

Drunknar jag så drunknar jag, på gott och på ont. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Forsberg - 27 juli 2022 00:10

" jag träffade min prince Charming och samtidigt min evil queen.  Medans jag flydde in i sagorna och blev förhäxad blev jag verklig och en verklighet i hens värld.  Våra öden va och kanske är menade men tajmingen va världar ifrån.  Som visa säg...

Av Emmy Forsberg - 22 november 2021 22:18

Det är över ett år sen jag kände listen, tänkte tanken att skriva. har situationen ändrats!? Njaae...  jag blev lite kär förra sommaren som hållit i sig länge, bara lite. sådär lätt... (köpt julklapp, födelsedagspresen, gjort korsord till, skrapa...

Av Emmy Forsberg - 29 maj 2020 00:07

Jag tänker, jag ser och jag känner nåt. Jag kan inte utreda mina tankar helt men jag vet att jag vill se och jag kan inte undgå från att känna nåt. jag tänker tankar jag inte kan utreda riktigt och jag drömmer drömmer jag försöker scrolla mellan. jag...

Av Emmy Forsberg - 24 april 2020 20:22

När jag gick över parkeringen slog vädret mot mig. Det är det vädret som gör mig kär. Nu är ju jag redan kär men härligt om nån annan blir det och får den känslan när blöt asfalt i lite frusen frisk luft Möter ens sinnen. Nu njöt jag bara av att få å...

Av Emmy Forsberg - 18 april 2020 21:12

Det är i denna stund som jag verkligen saknar henne. Nu om nånsin så saknas hon som mest. Jag vill bara ringa och grina. jag vill att nån håller Om mig och säger "det blir bra".  ...

Ovido - Quiz & Flashcards