Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

Break or be broken

Av Emmy Forsberg - 31 oktober 2012 16:49

Jag fick en inpiffining idag... Jag har hållt på knäckas sååååå många gånger de senaste tre veckorna... jag har gråtit mer de senaste dagarna än på hela året tror jag... Jag pallar inte med mitt liv !! Jag hinner inte med, jag är inte överrens, jag förstår inte, jag vill inte... Det va mycket jag, men det är ju min blogg så det får faktiskt handla om mig..... Jag håller på drunknar i skola, innebandy och kärlek. Jag konstant är ett steg efter i skolan och jag verkar missuppfatta allt som ska göras i vilket resulteras i att allt blir fel och försent. Jag får ständigt stå till svars i innebandyn om saker jag borde ha fixat men jag har inga svar. Jag börjar tappa förhoppning om kärleken...

den säger inte att den är här för att stanna och trots att jag är ny i den så står jag och svajar på ett ben men vet inte vilket.. Ena benet säger, vilket jag hittills har stått på och fortfarande gör, är att mycket är nytt och att jag ska ta varje situation som ny och ha ett öppet sinne och ha tålamod.. medans det andra benet som mer och mer känns som jag vill byta till är att jag inte är okej med allt och att jag vill ha mer, förtjänar mer och borde sätta ner foten.

.....Som sagt jag håller på flippar ur.... Man kan skylla på hormoner men eftersom jag inte, förhoppningsvis !! är gravid och att jag inte har mens 20 dagar så bryter jag ihop ständigt, andas och försöker ta mig igenom en dag i taget... När jag bryter ihop trycker jag i mig godis, dricker vin eller glor för mycket på film, som är min största synd, ibland alla tre... När jag andas, tar jag mig i kragen, tar en promis och tar en frukt och försöker peppa mig själv till att jag är världens bästa människa, snygg, smart, rolig, intressant.... Funkar kanske 30% av gångerna :-/  Tack vare en sak jag hörde en person säga i ett program så blev jag inspirerad att ta mig i kragen, uttrycket va: "Jag kan böjas men jag går inte av"..... jUST NU, TACK VARE ATT JAG SKRIVER TAR JAG MIG I KRAGEN PÅ NÅN AV PUNKTERNA JAG HAR PROBLEM MED... INTE ALLA...


just ja,,, jag måste anmäla mig till vansbro senast idag om jag inte vill betala mer... ekonomi, ett annat kapitel, coming up: kryssning, passfotostagning, vansbro... och ja just ja... räkningar !!! kan ju också va bra och betala !?! Blev 4 deprissions punkter, jag lägger till ekonomisk konkurs i temat.... Kul tjej !! rolig ja !! hmmm ta sig i kragen va det...... !!

 
 
Jennie

Jennie

31 oktober 2012 19:20

Först vill jag säga, VILKEN fin blogg :) den här ska jag följa:)Vad skönt det var å få prata lite med dig!! Har tänkt på dig i det sista å förstått att det inte allting e lätt, som det iof heller inte ska vara! Du sätter punkter för ditt egna liv och dina drömmar och mål, tänk på det! Du skapar din egen lycka!! Hoppas vi får lite tid typ väldigt snart så du får prata ut lite <3 Jag ringer dig i morgon efter jobbet! Puss å kram så länge

http://www.jennielindegren.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Forsberg - 27 juli 2022 00:10

" jag träffade min prince Charming och samtidigt min evil queen.  Medans jag flydde in i sagorna och blev förhäxad blev jag verklig och en verklighet i hens värld.  Våra öden va och kanske är menade men tajmingen va världar ifrån.  Som visa säg...

Av Emmy Forsberg - 22 november 2021 22:18

Det är över ett år sen jag kände listen, tänkte tanken att skriva. har situationen ändrats!? Njaae...  jag blev lite kär förra sommaren som hållit i sig länge, bara lite. sådär lätt... (köpt julklapp, födelsedagspresen, gjort korsord till, skrapa...

Av Emmy Forsberg - 29 maj 2020 00:07

Jag tänker, jag ser och jag känner nåt. Jag kan inte utreda mina tankar helt men jag vet att jag vill se och jag kan inte undgå från att känna nåt. jag tänker tankar jag inte kan utreda riktigt och jag drömmer drömmer jag försöker scrolla mellan. jag...

Av Emmy Forsberg - 24 april 2020 20:22

När jag gick över parkeringen slog vädret mot mig. Det är det vädret som gör mig kär. Nu är ju jag redan kär men härligt om nån annan blir det och får den känslan när blöt asfalt i lite frusen frisk luft Möter ens sinnen. Nu njöt jag bara av att få å...

Av Emmy Forsberg - 18 april 2020 21:12

Det är i denna stund som jag verkligen saknar henne. Nu om nånsin så saknas hon som mest. Jag vill bara ringa och grina. jag vill att nån håller Om mig och säger "det blir bra".  ...

Ovido - Quiz & Flashcards