Alla inlägg den 20 augusti 2016

Av Emmy Forsberg - 20 augusti 2016 19:33

8 mån idag sen min kropp kände nåt den aldrig har gjort förut. förälsKad och kär fick en Annan mening och nykär Blev förstått. 


Jag får fortfarande fjärilar i magen när jag ser henne, min kropp reagerar fortfarande på att vara i hennes närhet. Jag blir svettig, pirrig, varm, våt. 

jag blir ledsen när vi inte ses, jag kan vara med henne dygnet runt. Jag tröttnar inte på henne. Jag blir som en fjortis när jag pratar om henne vilket jag fortfarande gör konstant. Jag reagerar blixtsnabbt på saker som påminner om henne. Jag saknar att inte jobba med henne men jag älskar att ta lunch, fika eller bara sitta och få va i hennes närvaro. Jag är fortfarande otroligt nykär. 


jag hade tänkt att vi idag skulle gjort nå skoj, jag tänkte bjuda på mat och "fira" lite att det va 8 mån sen vi satt bredvid varann pirriga och inte visste vad... Men jag skriver istället. 


Det va för 8 mån som det började, snällt, försiktigt och oskyldigt. Med En öl i en bar, oskyldiga sms och lättsamma arbetspass.

Det utvecklades till pirr, uppmuntran, glädje att gå till jobbet.  efter en onsdag med trevligheter i restaurangen var det nog väldigt klart för båda på vetanden och ovetande plan att det inte va så oskyldigt längre. Vänskapen gick över till smek på ryggen och skak i benen Och Bredare leenden. 


För mig förvirring. Men en fantastisk förvirring. 


en dag satt vi tätt intill och jag tänkte på mig själv för första gången på länge. Jag tog för mig och jag sket fullständigt i konsekvenserna. Jag förtjänade att må så. Jag förtjänade att få min första kyss. 


pirret, hissen, sms:n, p-tag, blickarna, tankarna, hjärtslagen, känslorna. Dom är lika verkliga nu som för 8 mån sen. 


Jag är glad att jag var smart nog att vara smart. Jag är glad över att jag va mig själv trogen. jag är glad över att jag tänkte på mig. 


det syns i mina ögon. Min blick har samma sug. Mina ögon glittrar Fortfarande. 


Ovido - Quiz & Flashcards