Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

story... del 5

Av Emmy Forsberg - 19 januari 2013 19:58

Hon vände sig iaf till kuratorn på skolan för hennes bästa vän i världen sa att hon va tvungen att göra det för att inte bara dra täcket över huvudet och skita i allt... hon hoppades ju fortfarande på att han skulle känna som hon så hon försökte att inte få allt för mycket panik utan fokuserade på att flippa ur för skolan och innebandyn... Hon gav sig själv två veckors ledigt, inväntade en kryssning dom skulle åka på och försökte att bara göra saker som hon själv ville... På kryssningen brast mycket. Ena kvällen blev det en jobbig diskussion för att hon blev lämnad, en annan kille kom fram och satte sig att prata och när han kom tillbaka så verkade han ärligt upprörd (svartsjuk) så då blev hon arg, hur våga han bli upprörd över en skitsak när han inte ens sagt att han tycker om henne !?!?!?!? hon somnade i hans famn grinandes och det är väl det sista finaste, näraste och tryggaste minnet hon har kvar... dagen efter va helt katorisk (eller va man säger.....) en dag i riga, vackra byggnader, skratt och mys.... sen på kvällen så igen kunde hon inte dölja sin sorg, rädsla och ilska över att han inte älskade henne.... hon blev lämnad i 30 min och under den tiden byggdes många känslor upp... hon tänkte tanken att det funkar inte, hon måste göra slut, det går inte längre.... Första gången hon tänkte det.... Men, hon hann inte, hon ville ju faktiskt inte, enda hon ville va att va älskad, han hann före.... Så följde många dagar av tårar, alkohol, ingen mat och ingen sömn.... sjukskrivning på det som går ut imorn. Nu så här med nytt år, distans och den här nya så sticker det bara lite ibland.... svider med längre och längre mellanrum och tankar som är kontrollerbara.... Hon vill inge hellre än att få tillbaka sitt liv... skolan hoppas hon på att klara av att haka på igen nu i nästa vecka, innebandyn är under kontroll, den skulle kunna gå bättre men det är okej, ekonomin är åt helvete, hon får väl kronofogd och polis efter sig vilken dag som helst men att hetsa upp sig över det kommer bara leda till hjärtattack så hon försöker på ett inte förtryckande sätt tänka lugna tankar om den, lägenheten är också under kontroll, skulle behöva styras upp lite mer men det går att bo där, dom dagarna hon bor där, nu är hon flera timmar i veckan hemma hos den här nya killen och det är väl han nu som gör att hon både kommit tillbaka till livet och som håller henne från att leva.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Forsberg - 27 juli 2022 00:10

" jag träffade min prince Charming och samtidigt min evil queen.  Medans jag flydde in i sagorna och blev förhäxad blev jag verklig och en verklighet i hens värld.  Våra öden va och kanske är menade men tajmingen va världar ifrån.  Som visa säg...

Av Emmy Forsberg - 22 november 2021 22:18

Det är över ett år sen jag kände listen, tänkte tanken att skriva. har situationen ändrats!? Njaae...  jag blev lite kär förra sommaren som hållit i sig länge, bara lite. sådär lätt... (köpt julklapp, födelsedagspresen, gjort korsord till, skrapa...

Av Emmy Forsberg - 29 maj 2020 00:07

Jag tänker, jag ser och jag känner nåt. Jag kan inte utreda mina tankar helt men jag vet att jag vill se och jag kan inte undgå från att känna nåt. jag tänker tankar jag inte kan utreda riktigt och jag drömmer drömmer jag försöker scrolla mellan. jag...

Av Emmy Forsberg - 24 april 2020 20:22

När jag gick över parkeringen slog vädret mot mig. Det är det vädret som gör mig kär. Nu är ju jag redan kär men härligt om nån annan blir det och får den känslan när blöt asfalt i lite frusen frisk luft Möter ens sinnen. Nu njöt jag bara av att få å...

Av Emmy Forsberg - 18 april 2020 21:12

Det är i denna stund som jag verkligen saknar henne. Nu om nånsin så saknas hon som mest. Jag vill bara ringa och grina. jag vill att nån håller Om mig och säger "det blir bra".  ...

Ovido - Quiz & Flashcards