Direktlänk till inlägg 15 december 2012

story... del 3

Av Emmy Forsberg - 15 december 2012 01:22

Hade hon verkligen lärt sig från den gången ?!?! Hon trodde det... hennes liv rullade på och hon 6 år senare träffade en som hon för första gången tänkte tanken om att, "ja men våga", hon trodde det gick bra tills han började sluta höra av sig, hon frågade om han inte ville längre, han sa att han bara behövde få ordning på tankarna (Röda flaggor så det vajjar om det !!) men att han absolut inte chicka ur.... sen rinnger det ut i sanden, det går några månader och hon får sen reda på att en av hennes äldre kompisar träffat en kille som hette samma sak, bodde på samma ställe och träffats sen.... ja just det, sen dom träffades..... så så var det med det.... Men som jag skrev i del 1 så gav hon aldrig upp, hon tryckte upp hakan utanför halsduken, borstade av sig snön som landar på axlarna när man går ute i snön och sträckte på sig och lät inte den där lilla skitsaken förstöra hennes humör, tro och "jag vill hjälpa alla" känsla.

det gick ett år... ca.... så stöter hon ihop med en som hon träffat tidigare och kände lite sådär allmänt ute och "raggade" upp honom.... eller sa att han borde bjuda ut henne, han verkade överlycklig, dom träffades x antal gånger, hördes mycket, hon fick en dipp av att han inte va rätt, va ärlig, dom hördes inte på ett tag, hon kom på att "just ja" chansa va det..... så hon bestämde sig för att våga, hörde av sig, vågade visa sig sårbar, dom träffades igen och allt va, BRA..... tills en dag, dom hade umgått, ätit, han sovit över, kramat och pussats hej då, sagt att vi hörs imorn och sen...... inge mer...... Han svara inte på sms, telefon, facebook,,, det gick 10 dagar innan hon hörde av en annan som pratat med honom att han åtmindstone levde !!! Hon va orlig, förstod att ingen kan få telefon snodd, bli facebook rapad och ligga i koma på sjukhus samtidigt så hon hade bliivt DUMPAD.... av ingen anledning, utan respekt och utan ett ljud...... FEGIS !!!!! Tog ner hennes glöd en aning kan man säga, och nu va hon så vuxen så hon kunde, dricka, ljuga för sig själv och va så desktruktivt inställd, blunda för att det "MÅSTE VA HON DET ÄR FEL PÅ !!!!" Vad göra, jo hon hittade en annan, som också såklart inte va intresserad av nå mer än bara "mysa lite" och som två veckor senare träffade en som han fortfarande idag är tillsammans med.... Hon hockade upp med andra, varje gång i desperat försök att hitta nån som fastnade... fastnade för henne och satte upp henne på pidestal.... visade att hon va den finaste människan i världen.... MEN, vi lever ju inte i en saga utan i den hårda dryga verklighet vi gör och såklart fann hon inte det hon ville utan bara massa sorg, besvikelse och fulla kvällar med fel människor.... Tills en dag.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Forsberg - 27 juli 2022 00:10

" jag träffade min prince Charming och samtidigt min evil queen.  Medans jag flydde in i sagorna och blev förhäxad blev jag verklig och en verklighet i hens värld.  Våra öden va och kanske är menade men tajmingen va världar ifrån.  Som visa säg...

Av Emmy Forsberg - 22 november 2021 22:18

Det är över ett år sen jag kände listen, tänkte tanken att skriva. har situationen ändrats!? Njaae...  jag blev lite kär förra sommaren som hållit i sig länge, bara lite. sådär lätt... (köpt julklapp, födelsedagspresen, gjort korsord till, skrapa...

Av Emmy Forsberg - 29 maj 2020 00:07

Jag tänker, jag ser och jag känner nåt. Jag kan inte utreda mina tankar helt men jag vet att jag vill se och jag kan inte undgå från att känna nåt. jag tänker tankar jag inte kan utreda riktigt och jag drömmer drömmer jag försöker scrolla mellan. jag...

Av Emmy Forsberg - 24 april 2020 20:22

När jag gick över parkeringen slog vädret mot mig. Det är det vädret som gör mig kär. Nu är ju jag redan kär men härligt om nån annan blir det och får den känslan när blöt asfalt i lite frusen frisk luft Möter ens sinnen. Nu njöt jag bara av att få å...

Av Emmy Forsberg - 18 april 2020 21:12

Det är i denna stund som jag verkligen saknar henne. Nu om nånsin så saknas hon som mest. Jag vill bara ringa och grina. jag vill att nån håller Om mig och säger "det blir bra".  ...

Ovido - Quiz & Flashcards