Direktlänk till inlägg 15 december 2012

vintervitt...

Av Emmy Forsberg - 15 december 2012 00:52

Jag ser snön falla försiktigt utanför min lite halvöppna balkongdörr... Julmusiken viskar sig fram i högtalarna och julgranen lyser blygt i ena hörnet av vardagsrummet...

Jag har fått distans, jag har repat mig lite och jag har faktiskt kul ibland... jag skulle nästan kunna sträcka mig till att jag ibland faktiskt mår bra..... Jag har haft några dimpar när jag "brytit" ihop och gjorde det duktigt i lör... men inte så konstigt när jag ser han inne på olearys, druckit vin och vi båda ignorerar varandra som att vi inte umgåtts jämt i nästan åtta månader... men, i efterhand så är jag inte lika ledsen... jag tycker han är feg, jag vet jag inte gjort nå fel och jag inser att det är han som har problem... men när man saknar nån ens liiiite så kan det bli jobbigt... Jag har dessutom dåligt samvete för att jag träffat en annan.... mot han och mot han.... Varit visserligen ärlig och sagt vart jag står men jag borde väl inte få må bra, ha kul med nån annan, tänkta på nån annan, vilja träffa nån annan och ha kul... när jag blivit dumpad ?!?!

Jag försöker och inte tänka, jag bara är... jag försöker bara tänka på mig själv, nåt jag inte gjort på flera år.... Vilket går sådär men jag försöker iaf !! Och om det då innebär att träffa en männsika som tänker på mig, är fin, ger mig komplimanger, vill träffa mig, som jag har kul, mysigt och roligt ihop med och som är intressant och som jag har massa att prata om med så kan väl inte det vara fel.... sen att mitt hjärta och hjärna inte alltid tycker lika, är ur balans och inte just nu vet vad som är bäst för mig själv och som velar fram och tillbaka så borde jag väl bara go with the flow.... eller, därav mitt dåliga samvete.... jag vill inte såra nån, jag vill inte bli sårad nå mer, jag vill inte må dåligt och jag vill inte att nån annan ska må dåligt..... går inte ihop, jag vet !! men då funkar det bra med att bara va...... och att va ärlig.... Jag hoppas det räcker :-) Jag vill bara inte va ensam, är inte bra för mig själv just nu och jag vill att folk kommer ihåg mig, att folk tänker på mig..... jag har tänkt så mycket på så många att jag vill bara få lite tillbaka och jag vill finnas i folks liv. Folk som jag tycker om och som jag anser är mina nära och kära.... Nån gång är det kanske min tur......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Forsberg - 27 juli 2022 00:10

" jag träffade min prince Charming och samtidigt min evil queen.  Medans jag flydde in i sagorna och blev förhäxad blev jag verklig och en verklighet i hens värld.  Våra öden va och kanske är menade men tajmingen va världar ifrån.  Som visa säg...

Av Emmy Forsberg - 22 november 2021 22:18

Det är över ett år sen jag kände listen, tänkte tanken att skriva. har situationen ändrats!? Njaae...  jag blev lite kär förra sommaren som hållit i sig länge, bara lite. sådär lätt... (köpt julklapp, födelsedagspresen, gjort korsord till, skrapa...

Av Emmy Forsberg - 29 maj 2020 00:07

Jag tänker, jag ser och jag känner nåt. Jag kan inte utreda mina tankar helt men jag vet att jag vill se och jag kan inte undgå från att känna nåt. jag tänker tankar jag inte kan utreda riktigt och jag drömmer drömmer jag försöker scrolla mellan. jag...

Av Emmy Forsberg - 24 april 2020 20:22

När jag gick över parkeringen slog vädret mot mig. Det är det vädret som gör mig kär. Nu är ju jag redan kär men härligt om nån annan blir det och får den känslan när blöt asfalt i lite frusen frisk luft Möter ens sinnen. Nu njöt jag bara av att få å...

Av Emmy Forsberg - 18 april 2020 21:12

Det är i denna stund som jag verkligen saknar henne. Nu om nånsin så saknas hon som mest. Jag vill bara ringa och grina. jag vill att nån håller Om mig och säger "det blir bra".  ...

Ovido - Quiz & Flashcards