Direktlänk till inlägg 18 januari 2017

Salutem

Av Emmy Forsberg - 18 januari 2017 22:40

Jag är hemma från jobbet idag. Jag har feber, jag snorar, jag hostar och har ont i halsen och huvudet känns som ett infekterad bowlingklot.

Men, jag kom på mig under dan att det va inte bara därför jag va hemma.
Nåt inne i mig har hänt, hände när vi inte pratade.

Jag vill inte spendera mitt liv med att ligga i sängen, dricka vin och tycka synd om mig/låtsas att jag återhämtar mig från jobb/gömmer mig för vardagen...

Jag tappade suget för att vara den jag varit en längre tid.

Men, har jobbat 2,5 vecka in på året, in på nåt vi på jobbet kallar kampanj, dealat med henne, pratar/pratar inte och med familj som varit påstridig om dittan och dattan...


Det har kört slut på mig.


Jag hade kunnat jobba men inte mått bra fysiskt, men med risk för helgen.
Men potato, potato att va hemma sjuk ledig dag eller jobb helg. Jag valde idag.
För att:
- jag vill jobba helg.
- För bästa dag att "ersätta " mig va idag
- För att, jag behövde ett break., Från jobb, från henne, från allt.

Jag behöver en dag jag ville och va tvungen att supa ner mig och komma till insikt med saker.


En dag jag kunde va deprimerad på och en dag jag kan förkasta till förr.
Idag va den dagen.


Jag gråter och jag vet knappt varför. Men jag vill bara tömma kroppen på tårar.
Jag känner mig slut som människa.


Jag känner att hur mycket jag vet så är jag korkad, hur mycket jag försöker så räcker inte det, hur mycket jag älskar så betyder det inget, va jag än säger så säger jag fel och va jag än gör så gör jag inte rätt.


Jag får väldigt sällan cred för att jag som minst ens existerar och det är en tuff känsla att bära på. On top of all annat....


Därav, hoppas jag, ska jag somna snart, med den värdelösaste känslan en kan och vaknar jag imorgon så ska jag försöka leva för mig.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Forsberg - 27 juli 2022 00:10

" jag träffade min prince Charming och samtidigt min evil queen.  Medans jag flydde in i sagorna och blev förhäxad blev jag verklig och en verklighet i hens värld.  Våra öden va och kanske är menade men tajmingen va världar ifrån.  Som visa säg...

Av Emmy Forsberg - 22 november 2021 22:18

Det är över ett år sen jag kände listen, tänkte tanken att skriva. har situationen ändrats!? Njaae...  jag blev lite kär förra sommaren som hållit i sig länge, bara lite. sådär lätt... (köpt julklapp, födelsedagspresen, gjort korsord till, skrapa...

Av Emmy Forsberg - 29 maj 2020 00:07

Jag tänker, jag ser och jag känner nåt. Jag kan inte utreda mina tankar helt men jag vet att jag vill se och jag kan inte undgå från att känna nåt. jag tänker tankar jag inte kan utreda riktigt och jag drömmer drömmer jag försöker scrolla mellan. jag...

Av Emmy Forsberg - 24 april 2020 20:22

När jag gick över parkeringen slog vädret mot mig. Det är det vädret som gör mig kär. Nu är ju jag redan kär men härligt om nån annan blir det och får den känslan när blöt asfalt i lite frusen frisk luft Möter ens sinnen. Nu njöt jag bara av att få å...

Av Emmy Forsberg - 18 april 2020 21:12

Det är i denna stund som jag verkligen saknar henne. Nu om nånsin så saknas hon som mest. Jag vill bara ringa och grina. jag vill att nån håller Om mig och säger "det blir bra".  ...

Ovido - Quiz & Flashcards