Direktlänk till inlägg 6 januari 2017

Temperence Brennen

Av Emmy Forsberg - 6 januari 2017 22:41

Nu tänker jag go all Brennen on this.
Jag älskar henne, det är inte rationellt.
Att jag skulle falla för en tjej efter 33 år är inte rationellt.
Men nu är läget så. Hon har varit otydlig och hon har fel. Mitt tänke är orationellt men riktigt. Jag har rätt och hon har fel.
Mitt sätt att visa kärlek är inte alltid rätt, jag vet det. Men jag vet att jag känner äkta känslor. Tidigare så har mina känslor svällt tidigare och snabbare och kokats över och bränts. Nyssn kokade det bara över och just nu är de bara Pausad.


Jag vet, lika mycket som jag känner hennes lukt utan henne så vet jag att jag kommer inte älska nån annan igen på länge. Hon är ingen en ger upp så fort. Hon är en del av mig, kommer vara för alltid, hon kommer tatueras in på min kropp och vara en del av mig för evigt. Så viktigt är hon. Hon får aldrig kommas över, hon får aldrig glömmas.


Visst jag kan va proffesionell, jag kan leka fint, jag kan le och låtsats. Men jag glömmer inte tidpunkter, minnen, lukter, känslor och blickar. Hennes blick och leende kommer för alltid vara inetsat i min iris och jag är glad för det.
Jag ville aldrig ha rätt i det jag skrev för ett år sen men det va väl oundvikligt. Jag har ändrats dock. Hon har ändrat mig. Till en bättre person. Kommer jag alltid hävda.

Säga en sak en dag och göra en annan nån timme efter är orationellt. Vad är sanning. det är det som kan tas på. Och där vet jag att jag  har rätt. En gör inte som hon och sen timmar senare tvärtemot, en tackar inte och skriver ordet lycklig och sen konkrar och förstör- medvetet. En slutar inte nåt ofullständigt om stabil grund finns.
En stark bryter inte ihop om en inte känner sig trygg.

Men jag har inte alla fakta så jag förstår inte helt. Jag kommer fortsätta annalysra de viktigaste stunderna och plocka ut de varmaste och hålla fast vid dom så Mina känslor består. 

hon är inte han och jag vill inte mina bästa känslor ska försvinna i ett bad.
Tid. Tid behövs, tid krävs. Tid finns. Just nu är det jag och katten och jag tänker låta livet leva i år i henne och medans så kan vi lära känna varann bättre, lära mig jonglera, busa mera, lägga puzzel och fundera ut resten av kladdarna som ska tatueras...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Forsberg - 27 juli 2022 00:10

" jag träffade min prince Charming och samtidigt min evil queen.  Medans jag flydde in i sagorna och blev förhäxad blev jag verklig och en verklighet i hens värld.  Våra öden va och kanske är menade men tajmingen va världar ifrån.  Som visa säg...

Av Emmy Forsberg - 22 november 2021 22:18

Det är över ett år sen jag kände listen, tänkte tanken att skriva. har situationen ändrats!? Njaae...  jag blev lite kär förra sommaren som hållit i sig länge, bara lite. sådär lätt... (köpt julklapp, födelsedagspresen, gjort korsord till, skrapa...

Av Emmy Forsberg - 29 maj 2020 00:07

Jag tänker, jag ser och jag känner nåt. Jag kan inte utreda mina tankar helt men jag vet att jag vill se och jag kan inte undgå från att känna nåt. jag tänker tankar jag inte kan utreda riktigt och jag drömmer drömmer jag försöker scrolla mellan. jag...

Av Emmy Forsberg - 24 april 2020 20:22

När jag gick över parkeringen slog vädret mot mig. Det är det vädret som gör mig kär. Nu är ju jag redan kär men härligt om nån annan blir det och får den känslan när blöt asfalt i lite frusen frisk luft Möter ens sinnen. Nu njöt jag bara av att få å...

Av Emmy Forsberg - 18 april 2020 21:12

Det är i denna stund som jag verkligen saknar henne. Nu om nånsin så saknas hon som mest. Jag vill bara ringa och grina. jag vill att nån håller Om mig och säger "det blir bra".  ...

Ovido - Quiz & Flashcards