Direktlänk till inlägg 16 september 2016

ett desperat rop...

Av Emmy Forsberg - 16 september 2016 12:48

Vad är det svåraste en kan göra...


Det är att ge upp ens livs kärlek.
För att en vet att det är det rätta men det sista du vill.
För en vet att det inte är bra för dig och för att en vet att det säkert skulle hjälpa hen.

Göra slut. Finns inte hos mig. Jag klarar inte det. Jag vill inte det.
Jag plågar mig hellre.
Drar mig undan, långsamt i ensamhet.. plågsamt bearbeta det, gör att jag inte behöver medicin.
Att varje dag bli påmind om det hjälper inte heller.

Jag vill. Allt. Går med på massvis och köper mycket. För jag VET, småsaker betyder inget och jag har mina brister.
Tufft när det inte är ömsesidigt. När text inte besvaras, när umgänge är på ett villkor och sex på ens bergäran.

Men, va göra, när gråt, bråk, ovisshet och hemligheter verkar va vardag. Saker inte sägs och vissa för sent.

Mitt vis, jag är "mig själv" jag tror, hoppas och önskar. Jag vill. Men sjunker. I tystnad, men med förhoppning. Tro och känslan av lycka.

Känslan av lycka är glittrande ögon, ett bländande leende, ett skönt pekfinger, ett fantastiskt skratt, en snygg kropp, en trygg famn, sköna läppar, mjuka händer, en humoristisk- intellektuell och Intressant sida, en sexig tunga, en stor personlighet och ett sunt sinne.

Mina brister- absolut. Jag är helt införstådd. Jag vet dom. Kan lista dom sen...
Men jag känner fortfarande "jag älskar dig". Jag ändras varje dag och jag älskar mer och mer för varje dag. Jag köper allt, jag accepterar allt och jag vill ha allt. Annars skulle jag inte älska.


Två blir inte ett för att en vill det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Forsberg - 27 juli 2022 00:10

" jag träffade min prince Charming och samtidigt min evil queen.  Medans jag flydde in i sagorna och blev förhäxad blev jag verklig och en verklighet i hens värld.  Våra öden va och kanske är menade men tajmingen va världar ifrån.  Som visa säg...

Av Emmy Forsberg - 22 november 2021 22:18

Det är över ett år sen jag kände listen, tänkte tanken att skriva. har situationen ändrats!? Njaae...  jag blev lite kär förra sommaren som hållit i sig länge, bara lite. sådär lätt... (köpt julklapp, födelsedagspresen, gjort korsord till, skrapa...

Av Emmy Forsberg - 29 maj 2020 00:07

Jag tänker, jag ser och jag känner nåt. Jag kan inte utreda mina tankar helt men jag vet att jag vill se och jag kan inte undgå från att känna nåt. jag tänker tankar jag inte kan utreda riktigt och jag drömmer drömmer jag försöker scrolla mellan. jag...

Av Emmy Forsberg - 24 april 2020 20:22

När jag gick över parkeringen slog vädret mot mig. Det är det vädret som gör mig kär. Nu är ju jag redan kär men härligt om nån annan blir det och får den känslan när blöt asfalt i lite frusen frisk luft Möter ens sinnen. Nu njöt jag bara av att få å...

Av Emmy Forsberg - 18 april 2020 21:12

Det är i denna stund som jag verkligen saknar henne. Nu om nånsin så saknas hon som mest. Jag vill bara ringa och grina. jag vill att nån håller Om mig och säger "det blir bra".  ...

Ovido - Quiz & Flashcards